Maak kennis met: Rik Jansen

Velen van u zijn reeds jaren klant en partner van Chain Logistics. Veelal dagelijks heeft u contact met een van de medewerkers van Chain en toch zijn sommige van ons nog onbekend bij u en uw collega’s.

In het artikel ‘Maak kennis met’ kunt u de komende maanden kennis maken met de mensen achter de schermen. Onze medewerkers die er samen voor zorgen dat uw opdrachten elke dag in goede banen worden geleid. Dit is deze keer Rik Jansen, transportplanner.

Hoe ben je bij Chain terechtgekomen? En hoe lang werk je al bij Chain?

Tijdens mijn opleiding heb ik eerst bij enkele andere logistieke bedrijven stage gelopen. Met de logistieke ervaring die ik daar opgedaan heb ben ik 2010 begonnen bij Chain. Ik ben hier begonnen in het magazijn en ondersteuning bij logistieke werkzaamheden. Na dit enkele jaren gedaan te hebben ben ik sinds de zomer van 2015 fulltime transportplanner. Er komt veel bij kijken en juist deze afwisseling spreekt mij erg aan.

“Het helpen oplossen van hun logistieke vraagstukken is een mooie uitdaging waar ik veel voldoening uit haal.”

 

Je bent werkzaam als transportplanner.Kun je vertellen welke werkzaamheden je zoal doet en hoe je dag er uit ziet?

 

Elke ochtend begin ik met een inventarisatie van de lopende zaken en is er overleg. Mijn collega Ralph en ik beginnen op wisselende tijden om zo een langere bezetting op de transportplanning te hebben. Een goede overdracht van de stand van zaken is dus erg belangrijk. Gaandeweg de dag begeleiden en plannen we de aangemelde spoedopdrachten, zorgen we voor de afhaalplanning van pakketzendingen en pallets en plannen we de ritten voor volgende werkdag. Daarnaast verwerken we de administratie van de vorige werkdag.

 

Wat vind je het leukst aan je werk? En wanneer is een dag bij Chain een geslaagde dag voor jou?

 

Interview Rik JansenIk vind het contact met onze klanten en leveranciers erg leuk. Het helpen oplossen van hun logistieke vraagstukken is een mooie uitdaging waar ik veel voldoening uit haal. Een dag is voor mij geslaagd als alles wat er is gepland ook op de afgesproken tijd is geleverd. Helaas lukt dit ook wel eens niet, maar dan zorg ik er altijd voor dat ik de afzender op de hoogte breng. Hoewel dit ‘slecht’ nieuws is, krijg je wel begrip voor de situatie.

 

Chain is een bedrijf waar altijd iets gebeurt en waar we continu willen verbeteren. Welke recente verandering heeft een positieve invloed gehad op jouw werkzaamheden en waarom?

 

Voor de transportplanning is met name de aanschaf van de nieuwe voertuigen in de afgelopen periode een goede verbetering. Dit maakt ons flexibeler en we hoeven onze klanten nooit ‘nee’ te verkopen. En natuurlijk vind ik de auto’s zelf ook erg interessant en ik ben elke keer weer trots als ik een vrachtwagen zie rijden met onze naam er op.