Maak kennis met | Ralph Vissers

Velen van u zijn reeds jaren klant en partner van Chain Logistics. Veelal dagelijks heeft u contact met een van de medewerkers van Chain en toch zijn sommige van ons nog onbekend bij u en uw collega’s. In het artikel ‘Maak kennis met’ kunt u de komende maanden kennis maken met de mensen achter de schermen. Onze medewerkers die er samen voor zorgen dat uw opdrachten elke dag in goede banen worden geleid.

Dit is deze keer Ralph Vissers, transportplanning en wagenparkbeheer.

Hoe ben je bij Chain terechtgekomen? En hoe lang werk je al bij Chain?

Ik ben in juni 2010 bij Chain Logistics komen werken als transportplanner. Ik werk hier al ruim 6 ½ jaar. Ik ben begonnen als transportplanner en door de jaren heen heb ik er veel andere verantwoordelijkheden bij gekregen zoals het beheer van het wagenpark en zorg dragen voor de facturatie.

Je bent verantwoordelijk voor de transportplanning en het beheer van het wagenpark. Kun je vertellen welke werkzaamheden je zoal doet en hoe je dag er uit ziet?

Mijn voornaamste verantwoordelijkheid is het plannen van transport, het optimaal inplannen van mensen en middelen. Daarnaast ben ik verantwoordelijk met het wagenpark. Voor elk voertuig moeten zaken zoals de verzekering en het plannen van onderhoud geregeld worden. Ook houd ik me bezig met meer commerciële zaken zoals het uitwerken van offertes voor structurele werkzaamheden zoals distributieroutes en andere dedicated transportoplossingen.

Wat vind je het leukst aan je werk? En wanneer is een dag bij Chain een geslaagde dag voor jou?

Ik vind met name de afwisseling leuk, elke dag is weer een puzzel. Door slimme logistieke oplossingen wil ik extra waarde toevoegen aan het ‘standaard’ transport. Door onze samenwerking met andere logistieke dienstverleners kunnen we vrijwel altijd een passende transportoplossing vinden. Daarnaast ben ik veel bezig met het efficiënter inrichten van onze interne processen. Hoewel sommige veranderingen soms gepaard gaan met weerstand geeft het veel voldoening om de resultaten zien.

Chain is een bedrijf waar altijd iets gebeurt en waar we continu willen verbeteren. Welke recente verandering heeft een positieve invloed gehad op jouw werkzaamheden en waarom?

Door onze groei in 2016 en de verwachtingen voor 2017 zijn we volop bezig om met name onze interne processen te optimaliseren. We zijn intern aan het kijken naar een nieuw voertuigmanagementsysteem. Er is een groeiende behoefte aan data zoals digitale uren- en kilometerregistratie en aan helder inzicht in ons brandstofverbruik. Het bewust doorvoeren van verbeteringen draagt bij aan onze professionaliteit en is erg leuk om te doen.