Uncategorized

Gepubliceerd op: 23/12/2022

De kwartaalbijeenkomsten van Chain Logistics. Dit vonden zij ervan

Het uitreiken van een kerstpakket aan leveranciers en klanten is een mooie blijk van waardering. Dat vinden we bij Chain Logistics net zo. Maar, zoals u waarschijnlijk ook weet, doen wij het vaak net even anders. Bij het bedanken van ons netwerk voor de samenwerking, kiezen we ervoor om kennis het hele jaar door met elkaar te delen en mensen te inspireren. Dat doen we met onze kwartaalbijeenkomsten.

Opzet van de kwartaalbijeenkomsten
Bij het behandelen van de thema’s nodigen we sterke sprekers uit, waarvoor mensen uit het hele land naar Uden reizen. We eten een hapje en drinken een drankje met elkaar. De sprekers komen in contact met een breder publiek, de bezoekers doen inspiratie op en wij spreken onze waardering uit richting hen. We hebben plaats voor 34 mensen.

Wat vonden de bezoekers van de bijeenkomsten die we tot nu toe hebben georganiseerd? We vroegen het aan Hugo de Bie en Karel van der Leegte.

Hugo de Bie:

“De bijeenkomsten overtroffen mijn verwachtingen. Regelmatig gebruik ik nog de ‘toolkit’ van Anne Spies bij het voorbereiden van een presentatie. Ik vind haar een echte communicatie kanjer, een geweldige ‘vertellende’ spreker. Indrukwekkend!
Jaap Bressers maakte me bewust van het belang van kleine dingen waarderen. Zogenaamde ‘Carlos momentjes’. Ik heb die avond bij Chain Logistics zijn boek gewonnen en met veel interesse gelezen.
De presentatie van Stephan van Slooten over de 9+ filosofie was aanleiding om in mijn eigen bedrijf een 9+ project te starten in 2021. Dit is nu nog steeds actueel en krijgt in 2023 een vervolg.

Ik ben positief over de bijeenkomsten omdat ze bij mij in de buurt zijn. Ik werk in Venhorst, woon in Volkel en Rob organiseert dit bij Chain Logistics in Uden. Dus lekker dichtbij. Na het werk, dus gemakkelijk om naar toe te gaan. Past eigenlijk altijd in de agenda, zeker omdat het tijdig wordt aangekondigd. Een hele fijne laagdrempelige manier om geïnspireerd te raken. Daar komt bij dat Rob altijd zorgt voor een gastvrije ontvangst met hapje en drankje.”

Karel van der Leegte:

“Ik was bij de bijeenkomst met David van Iersel, die sprak over creatief ondernemerschap. Ook woonde ik de bijeenkomst met Karin Karis bij, zij sprak over de relatie tussen lichaam en geest. David kende ik al langer, ik was benieuwd hoe hij die creativiteit zou gaan presenteren. Ik was aangenaam verrast hoe David tot zijn stelling kwam: Schoenmaker blijf bij je leest. Bij Karin was ik benieuwd hoe zij verbanden zou leggen tussen lichaam en geest. Een nieuwe benadering voor mij, gedurende de avond begon ik het steeds beter te snappen dankzij voorbeelden en fysieke benaderingen.

Ik probeer altijd iets op te steken van een presentatie, ook op mijn leeftijd. Daarbij vind ik de contacten die je op zo’n avond kunt leggen belangrijk. De opzet is prima, goed verzorgd en Rob vindt altijd weer iemand voor een inspirerend thema.”

En hoe kijken de sprekers van de kwartaalbijeenkomsten terug op hun bijdragen? We spraken Annemarie van Gaal en Stephan van Slooten.

Annemarie van Gaal:

“Rob was een van de eerste bedrijven in ons land die Open Hiring toepaste… en met succes. Ik was dus al fan van Chain Logistics en van Rob, voor ik hem ontmoette. Als ik Open Hiring presenteer zie je in eerste instantie bedenkingen bij toehoorders. Als ik gaandeweg anekdotes en ervaringen vertel en de voordelen uitleg, worden ze steeds enthousiaster. Dat gebeurde ook tijdens de presentatie bij Chain Logistics. Ik ben blij met ondernemers als Rob die helpen om de arbeidsmarkt toegankelijk te maken voor iedereen en niet alleen de voor de hand liggende keuzes maken. De echte toppers vind je namelijk buiten de gebaande paden.”


Annemarie van Gaal aan het woord 

Stephan van Slooten:

“Ik wilde de bezoekers graag meegeven dat het verhogen van klantbeleving niet ingewikkeld is. Met kleine dingen kun je al impact hebben. Sommige mensen zeggen ‘The devil is in the detail’. Bij het bureau waarvoor ik werk zeggen we ‘The angel is in the detail’. Er zit een verschil tussen functionele klantbeleving en emotionele klantbeleving. Dat maakt het onderscheid tussen leveren wat is afgesproken binnen de afgesproken periode en oprechte aandacht besteden aan de klant, inspelen op de context van klanten en ze positief verrassen).

Verrassende vragen waren er niet zozeer, waarschijnlijk doordat Chain Logistics vanuit de aard van het bedrijf en filosofie al behoorlijk 9+ is. De kwartaalbijeenkomsten zijn een mooi concept. Echt een slimme manier om kennis met elkaar op te doen en te delen.”

Volgende spreker
Voor een actueel overzicht van nieuwe kwartaalbijeenkomsten klinkt u op onderstaande knop. We zien u graag bij de volgende inspirerende sessie!