Uncategorized

Gepubliceerd op: 29/08/2023

Ook na de Brexit arriveren producten van Funtime Gifts op plek van Europese bestemming

Soms doen zich situaties voor die om een creatieve oplossing vragen. Tim Jansen, manager Bedrijfsbureau bij Chain Logistics: “Vanwege de Brexit kan het gekke scenario zich voordoen dat het goedkoper is voor klanten uit Engeland een pakket naar ons te sturen, dat wij vervolgens doorsturen naar Ierland.” Zo’n klant is Funtime Gifts, een winkel uit het Britse Kent met een assortiment aan speelgoed, cadeaus, spelletjes, gadgets, puzzels, verlichting en snoepgoed.

Chain denkt met ons mee
Chain Logistics verzorgt voor Funtime Gifts het transport, de opslag en het verpakken van de producten. Neil Sugden, directeur van Funtime Gifts: “Chain is altijd bereid om mee te denken over nieuwe manieren om onze producten aan de EU te verkopen. Ze geven goed advies over de beste oplossingen om dit te bereiken. Inmiddels verwerken ze tien tot vijftien orders per maand voor ons, veelal grote palletorders.”

Door heel Europa
Medewerkers in het magazijn van Funtime Gifts maken de goederen verzendklaar. Chain Logistics haalt de goederen in Engeland op en verstuurt pakket- én pallettransport over heel Europa. Ook staan er goederen bij Chain in opslag, die van daaruit worden omgepakt.

Uitdaging na Brexit
Dat zijn bijvoorbeeld de zakken met penis pasta, die de assemblagemedewerkers van Chain Logistics in productdoosjes plaatsen. Die doosjes worden voorzien van een etiket met de houdbaarheidsdatum en verpakt in een omdoos. Daarna zijn ze klaar voor verkoop. Neil Sugden: “Vanaf de zomer van 2021 zijn we met Chain Logistics gaan samenwerken. We waren benieuwd of ze na de Brexit in onze transport-, opslag- en verpakkingsbehoefte konden voorzien. Dat is gelukt.”

Tandje erbij
Funtime Gifts schakelde Chain Logistics met een duidelijke reden in. “Chain had veel kennis van onze branche. Ze boden oplossingen voor al onze vragen op dat moment. Zonder Chain hadden we mogelijk veel Europese activiteiten verloren. Bij het verwerken van bestellingen is weleens vertraging opgetreden, dat had te maken met vertrekkende personeelsleden bij Chain. Daarop hebben ze een tandje bijgezet en de bestellingen worden nu weer op tijd verzonden. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst”, zegt Neil Sugden tevreden.

Wilt u meer weten over onze mogelijkheden op het gebied van e-fulfilment? Bekijk dan deze pagina.