Van Chinese miljoenenstad naar het warehouse van Chain in Uden
Holland Asia Connection (H.A.C.) is een Nederlands bedrijf met diepe wortels in Azië. Vanuit de Chinese stad Ningbo importeert H.A.C. sinds 2006 non-food consumentenproducten. De kernactiviteit: het sourcen en importeren van kwalitatieve en innovatieve artikelen. Toen H.A.C. in 2021 een flexibele partner zocht voor opslag en transport, kwam Chain Logistics in beeld. Managing director Marcel de Bruin stak meteen zelf de handen uit de mouwen op de assemblageafdeling, zo ging de samenwerking direct goed van start.
Slimme logistiek
Chain ondersteunt H.A.C. bij opslag, transport en distributie van de goederen die vanuit Azië arriveren. Die goederen vinden hun weg naar een lange lijst retail- en e-commercekanalen: van supermarkten en drogisterijen tot discounters, tuincentra en bouwmarkten. Dankzij langdurige relaties met leveranciers in Azië levert H.A.C. producten op tijd en in de gewenste kwaliteit.
Elke dag verlaten meerdere orders via Chain het warehouse. Het aantal wisselt per seizoen. “En als er eens een calamiteit is, bel ik direct met warehousemanager Rik Jansen,” vertelt Marcel. “Dat geeft rust.”
Marcel aan het werk op kantoor in Amsterdam
Een medewerker van H.A.C. meldt de binnenkomende goederen aan via de transportportal. Chain verwerkt die orders en maakt ze verzendklaar. “Doordat Chain overzichtelijk is qua omvang, schakelen we snel,” aldus Marcel. “We hebben vaste afspraken en als er iets moet worden aangepast, regelen we dat onderling.”
Knooppunt Ningbo
Naast het kantoor in Amsterdam heeft H.A.C. een vestiging in Ningbo, een miljoenenstad die geldt als belangrijk handels- en productiehub. Vanuit hier importeert H.A.C. vooral consumentengoederen en grotere huishoudelijke artikelen.
De orders die klanten in West-Europa en de Balkan plaatsen, vertrekken vanuit Uden. Vaak rijden chauffeurs van Chain de ritten, soms via hun vaste netwerk. Sommige klanten kiezen ervoor om de zending zelf op te halen.
Helpende handen bij assemblage
De assemblageafdeling bij Chain blijkt vaak van grote waarde. Moet er snel een extra boodschap of label op de verpakking, dan regelt Chain dat. Marcel denkt terug aan het begin van de samenwerking: “We waren net gestart toen een klant plotseling een spoedaanpassing vroeg. Om 7.00 uur ’s ochtends stond ik in Uden mee te helpen. Vijf uur lang heb ik producten omgepakt. Dat was een mooie start.”
Meestal staan artikelen al twee weken van tevoren klaar voor verzending. Het contact met Chain verloopt rechtstreeks en snel. “Komt het even niet uit, dan bellen ze me direct terug. Afspraken leggen we jaarlijks vast en dat werkt prima.”
Partnerschap boven prijs
De samenwerking met Chain weerspiegelt de manier waarop H.A.C. met al zijn partners omgaat. “Wij gaan altijd voor de lange termijn,” zegt Marcel. “Natuurlijk kan het ergens anders een dubbeltje goedkoper, maar overstappen doen we niet. Alles is bespreekbaar, de prijs is slechts één aspect. Ik zeg het zo: Vind je ergens anders een lager aanbod, dan krijg je achter de komma alsnog een andere prijs. Uiteindelijk draait het om betrouwbaarheid en wat eromheen geregeld is.”
De waterbezem is één van de producten die naar het warehouse van Chain Logistics gaan.
Wilt u ook dat goederen ook op het juiste moment op de juiste plaats worden bezorgd? Bekijk onze transportpagina.
Wilt u uitbreiden maar geen fysieke ruimte meer om te groeien? Kijk eens naar de mogelijkheden van onze afdeling warehouse.