Order
  • Home
  • Logistics
    • Direct Express
    • Document bemiddeling
    • Economy Express
    • Pallet Distributie
    • Postbezorging
    • Warehousing
  • Assembly
    • Assemblage & Montage
    • Blisteren / Krimpen / Sealen
    • Controle & Sortering
    • Detachering
    • Labels & Sluitingen
    • In- om- & verpakken
  • Specialties
    • Chain Docs
    • Distributie & Mailing
    • Inkoopondersteuning
    • Re-integratie
    • Reshoring
    • Track & Trace
  • Nieuws
  • Contact
    • Contact
    • Downloads
    • Sociale analyse 2016
    • Goede doelen
    • Leveringsvoorwaarden
    • Over ons
    • Vacatures
  • Evenementen
    • De onbewust onbekwame ondernemer
    • De 7 bouwstenen voor een snelgroeiend bedrijf
    • Presenteren & Pitchen
    • Het model voor succesvol ondernemerschap
    • Jij maakt het verschil!
  • Home
  • Logistics
    • Direct Express
    • Document bemiddeling
    • Economy Express
    • Pallet Distributie
    • Postbezorging
    • Warehousing
  • Assembly
    • Assemblage & Montage
    • Blisteren / Krimpen / Sealen
    • Controle & Sortering
    • Detachering
    • Labels & Sluitingen
    • In- om- & verpakken
  • Specialties
    • Chain Docs
    • Distributie & Mailing
    • Inkoopondersteuning
    • Re-integratie
    • Reshoring
    • Track & Trace
  • Nieuws
  • Contact
    • Contact
    • Downloads
    • Sociale analyse 2016
    • Goede doelen
    • Leveringsvoorwaarden
    • Over ons
    • Vacatures
  • Evenementen
    • De onbewust onbekwame ondernemer
    • De 7 bouwstenen voor een snelgroeiend bedrijf
    • Presenteren & Pitchen
    • Het model voor succesvol ondernemerschap
    • Jij maakt het verschil!

Einde oneerlijke concurrentie truckers stap dichterbij

  • On 7 oktober 2016

Logistiek.nl: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs moeten beter worden beschermd tegen oneerlijke concurrentie uit het buitenland. Voortaan kunnen ook opdrachtgevers die truckers uitbuiten worden aangepakt, en niet alleen transportbedrijven.

Dat heeft de Tweede Kamer donderdag besloten. Minister Lodewijk Asscher (Werkgelegenheid) reageert verheugd: ,,Alle foute transportbedrijven en ook alle foute opdrachtgevers kunnen vanaf nu keihard worden aangepakt. Een belangrijke stap op weg naar een eerlijke arbeidsmarkt. Alle chauffeurs in Nederland moeten krijgen wat ze verdienen.’’

Einde oneerlijke concurrentie

De minister vindt dat het afgelopen moet zijn met alle oneerlijke concurrentie op de weg met allemaal ,,gemene”schijnconstructies: ,,En met chauffeurs die hier voor een prikkie rondrijden en zo andermans werk inpikken.’’ Asscher diende daarom eerder dit jaar een wetsvoorstel in bij de Tweede Kamer.

Asscher maakt zich al jaren hard voor deze kwestie. In 2015 ging de wet Ketenaansprakelijkheid in werking. Deze bleek echter een hiaat te bevatten. Die is met de nieuwe aangenomen wet opgelost.  Voordat de wet in werking kan treden, moet ook de Eerste Kamer akkoord gaan met de wet.

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Google+ te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)

0 Reacties

Meld je aan voor de Chain nieuwsbrief

Meld je aan voor de Chain nieuwsbrief

Blijf u de hoogte van al het nieuws en aanstaande evenementen.

U heeft zich succesvol ingeschreven!

Vind jij ons ook leuk?
Vind jij ons ook leuk?

Continuous improvement - mogelijk gemaakt door ESF

Previous thumb

Hoe gaat het met de Sociaal Enterprises?

Next thumb
Scroll
@2018 Chain Logistics B.V. T: 0413 - 33 02 88 E: sales@chain-logistics.nl